Reklamační řád
Tento reklamační řád je v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění ke dni 1. 1. 2014.
- Případné reklamace budou vyřízeny v souladu s Reklamačním řádem internetového obchodu Dřevosvět profil a právním řádem platným v ČR.
- Zboží lze reklamovat u provozovatele dle podmínek reklamačního řádu.
- Neručíme za vady vzniklé nesprávným používáním výrobku nebo jeho neodbornou montáží.
Obecné podmínky reklamace
Povinnosti kupujícího
- Kupující je povinen dodané zboží prohlédnout a bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o zjištěných závadách.
- Kupující může oprávněnou reklamaci podat jednou z následujících možností:
- Na e-mailovou adresu provozovatele
- Poštou na adresu provozovatele
- Osobním doručením
Kupující je povinen uvést:
- Číslo objednávky
- Co nejvýstižnější popis závad
- Doložit doklad o vlastnictví zboží (při převzetí zboží je dodána faktura a dodací list)
Povinnosti prodávajícího
- Prodávající rozhodne o reklamaci nejpozději do 3 pracovních dnů a vyrozumí o tom kupujícího elektronickou poštou nebo telefonicky, pokud se s kupujícím nedohodne jinak.
- Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do jednoho měsíce ode dne uplatnění reklamace, pokud se s prodávající s kupujícím nedohodne jinak
Reklamace uplatněná v záruční době
Všeobecná ustanovení
Tento reklamační řád byl zpracován dle občanského zákoníku a vztahuje se na zboží, jehož reklamace byla uplatněna v záruční době.
Prodávající prohlašuje, že zboží předává kupujícímu v souladu s ustanovením § 2161 občanského zákoníku.
Ke každému zboží je přikládána faktura a dodací list, který může sloužit jako záruční, pokud tento není přiložen (závislé na výrobci). Převzetí zboží a souhlas se záručními podmínkami stvrzuje zákazník podpisem dodacího listu. Pokud není zboží odebráno osobně, rozumí se převzetím zboží okamžik, kdy zboží přebírá od dopravce.
Pokud odběratel zjistí jakýkoliv rozdíl mezi dodacím listem a skutečně dodaným zbožím (v druhu nebo množství) nebo neobdržel se zásilkou správně vyplněný dodací list, je povinen ihned podat (nejpozději do 24 hodin) písemně zprávu adresovanou na jméno obchodníka, který vyhotovil fakturu. Pokud tak neučiní, vystavuje se nebezpečí, že mu pozdější reklamace nebude uznána.
Záruční podmínky
- Délka záruky je 24 měsíců. Tato doba začíná dnem vystavení a prodlužuje se o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě. V případě, že zboží při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (jinak řečeno, je-li v rozporu s kupní smlouvou), má kupující právo zboží reklamovat. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během prvních šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při převzetí této věci. Jinak řečeno, na vady či jiné případy rozporu s kupní smlouvou, které se projeví v prvním půlroce záruční doby, se automaticky hledí, jako by existovaly již při převzetí věci, pakliže to neodporuje povaze věci nebo pokud prodávající neprokáže, že se vada nebo jiný případ rozporu s kupní smlouvou projevila teprve po převzetí věci. Podle § 616 Občanského zákoníku má spotřebitel možnost, při uplatnění rozporu s kupní smlouvou v prvních 6 měsících záruční doby, volby mezi opravou, nebo výměnou zboží (pokud prodávající neprokáže, že rozpor s kupní smlouvou neexistoval při převzetí věci kupujícím). V případě výměny zboží začíná délka záruky opět dnem vystavení dodacího listu.
- Zákazník doručí na vlastní náklady i riziko reklamovaný výrobek na adresu prodejce. Zboží musí být v původním obalu v úplném stavu včetně příruček a ostatního příslušenství. Ke každé položce musí být připojena kopie dodacího listu a přesný popis závad a četnost výskytu.
- Prodejce po vyřízení reklamace vyzve zákazníka k odběru zboží, případně jej zašle na své náklady a riziko odběratele zpět.
- Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech:
- poškozením zboží při přepravě (tyto škody je nutno řešit s dopravcem při převzetí)
- neodbornou instalací, zacházením či obsluhou, použitím, které jsou v rozporu s uživatelskou příručkou
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci
- zboží bylo poškozeno živly
- zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci
- Dodavatel si vyhrazuje právo nahradit vadné a neopravitelné zboží jiným, se stejnými parametry.
- Vadou zboží není obvyklý barevný či strukturový rozdíl u přírodních materiálů.
- Na pozáruční opravy je záruka 6 měsíců a to pouze na stejnou vadu, jež se projevila při opravě.